Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2019

Πρακτικά Συνέντευξης Τύπου για το κάπνισμα.

14/10/2013
Πρακτικά Συνέντευξης Τύπου για το κάπνισμα.

Γραφείο Τύπου Υπουργού

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2013

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Ακολουθεί το απομαγνητοφωνημένο κείμενο της σημερινής συνέντευξης τύπου για το κάπνισμα:

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Πέραν των καθιερωμένων συνεντεύξεων που έχουμε και χειριζόμαστε τα θέματα της επικαιρότητας, γιατί ολοκληρώθηκε από την ομάδα του κυρίου Μπεχράκη μία έρευνα, την οποία θέλουμε να σας παρουσιάσουμε για το θέμα του καπνίσματος.

Επί τη ευκαιρία αυτής της παρουσιάσεως που θα σας κάνουν ο κύριος Μπεχράκης μαζί με τη κυρία Μακρή, που είναι και η αρμόδια Υφυπουργός, θέλω να τονίσω ότι για το Υπουργείο Υγείας και για εμένα προσωπικά, το ζήτημα του αντικαπνιστικού αγώνα είναι ζήτημα υψηλής προτεραιότητος.

Κάναμε βήματα κατά το παρελθόν, αναμφίβολα βήματα προς τα εμπρός. Έχουμε όμως ακόμα δρόμο να διανύσουμε. Το ΚΕΕΛΠΝΟ θα βοηθήσει σε αυτό και βεβαίως η Επιτροπή υπό τον κύριο Μπεχράκη, ενώ και πιστεύω όλη η ελληνική κοινωνία έχει συμφέρον να προχωρήσουμε σε μία κοινή προσπάθεια για την αντιμετώπιση του καπνίσματος.

Υπό την έννοια αυτή, αμέσως μόλις ολοκληρώσουμε το διάλογο για τη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, που πιστεύω να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα ενός μηνός από σήμερα το πολύ, θα θέσουμε στο δημόσιο διάλογο και το ζήτημα τόσο της διαρθρώσεως, όσο και της εφαρμογής αντικαπνιστικής νομοθεσίας και όποιων άλλων μέτρων κριθούν απαραίτητα για να κάνει και η Ελλάδα ένα βήμα μπρος και να μη φαίνεται ότι υπολειπόμεθα των άλλων Ευρωπαϊκών κρατών, όπου ξέρετε ότι σε ορισμένα επίπεδα φαίνεται ότι μένουμε πάρα πολύ πίσω.

Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως τον κύριο Μπεχράκη και την ομάδα του και για τη παρούσα έρευνα, αλλά και για όλη τη δουλειά που κάνουν όλο αυτό το διάστημα για το θέμα αυτό.

Να πει και κάποια λόγια η κυρία Μακρή;

Κα ΜΑΚΡΗ:

Όχι, Υπουργέ, ευχαριστώ. Μόνο να πω ότι με πολύ προσεκτικά διαλεγμένες λέξεις, ο Υπουργός είπε αυτό που το Υπουργείο προτίθεται να κάνει. Να εφαρμόσει το νόμο. Όχι απλώς να νομοθετήσει, αλλά να τον εφαρμόσει. Ευχαριστώ.

Κος ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ:

Κύριε Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ, αγαπητοί φίλοι των μέσων, που πολλές φορές συναντιόμαστε εδώ, ετούτη τη φορά δεν θα κάνουμε αυτό που πολλές φορές χαρακτηρίζεται σαν ομαδική ψυχοθεραπεία, αλλά θα έχετε μία ουσιαστική ενημέρωση.

Κατ΄ αρχήν, θα ήθελα να ευχαριστήσω τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, γιατί από τη πρώτη ημέρα που ανέλαβε, έχει αγκαλιάσει αυτό το ζήτημα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Οι δεσμεύσεις που ακούσαμε τώρα, νομίζω ότι επισφραγίζουν την εντύπωση όλων μας, ότι υπάρχει πολιτική βούληση για την επίλυση του προβλήματος.

Οπωσδήποτε η τρέχουσα νομοθεσία είναι πλήρης και είναι σαφής. Λείπει μέχρι στιγμής μία αποφασιστική παρέμβαση για την εφαρμογή της και πιστεύω ότι η έρευνα που θα σας παρουσιάσουμε σήμερα, ουσιαστικά θα καλύψει αυτό το ζήτημα.

Δηλαδή, από πλευράς προγράμματος Heart 2, το οποίο γνωρίζετε ότι έχει αρχίσει και τρέχει από το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών. Συνεργαστήκαμε με την εταιρεία Kappa - Research, που η αξιοπιστία της είναι γνωστή και δεδομένη και με τον κύριο Γεωργιάδη τον συνεπώνυμο, έχουμε και άλλοτε κάνει παρόμοιες συνεργασίες.

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Παντού υπάρχει ένας Γεωργιάδης.

Κος ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ:

Παντού υπάρχει ένας Γεωργιάδης, αλλά ο δικός μας είναι ένας. Ο Υπουργός είναι ένας. Η ταυτότητα της έρευνας. Τη βλέπετε εδώ. Είναι ένα πανελλαδικό δείγμα 2.000 ανθρώπων. Έγινε 13 με 18 Σεπτεμβρίου. Πολυσταδιακή δειγματοληψία. Τα έχετε όλα στο DVD που έχετε πάρει και θα είναι και ανηρτημένα στο Υπουργείο.

Στη πρώτη ερώτηση λέει πόσο σημαντικό θεωρείτε τον εθνικό στόχο για τη μείωση του καπνίσματος στη χώρα μας.

Πολύ σημαντικό ή αρκετά σημαντικό το 84% του κόσμου. Ένα 15% νομίζει ότι δεν είναι αξιόλογο το ζήτημα αυτό. Στην ιεράρχηση των μέτρων που λαμβάνει η Πολιτεία για την αντιμετώπιση του ζητήματος του καπνίσματος, 82,1% οι καμπάνιες της ενημέρωσης του κοινού και ιδίως των μαθητών.

Ανάπτυξη ειδικά στοχευμένων προγραμμάτων αγωγής υγείας στα σχολεία, 80,7%. Δημιουργία κέντρων διακοπής καπνίσματος στα νοσοκομεία 77,2%. Κάλυψη από τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία των φαρμάκων που πιθανόν χρειάζονται για διακοπή 74,5%.

Εφαρμογή του νόμου για τη μη διαφήμιση προϊόντων καπνού ιδίως στους νέους 70,5%. Εφαρμογή των νόμων για μη πώληση προϊόντων καπνού σε ανηλίκους 68,4%. Επιβολή προστίμων για κάθε παράβαση της νομοθεσίας 65,7%.

Τα εικονογραφημένα μηνύματα πάνω στα προϊόντα καπνού είναι περίπου μισά-μισά. Και φυσικά στην πρώτη ερώτηση για αύξηση της φορολογίας καπνού λίγοι την αποδέχονται. Σας θυμίζω όμως και διασυνδέουμε με την περσινή αντίστοιχη μελέτη του ιδίου χώρου, είχαμε ζητήσει τότε εάν συμφωνεί ο κόσμος να αυξηθεί η τιμή των τσιγάρων κατά 2 ευρώ. Η απάντηση η θετική ήταν 42,8%, 48,6% όχι.

Όταν όμως η ερώτηση επαναδιατυπωνόταν να αυξηθεί κατά 2 ευρώ αλλά τα χρήματα να χρησιμοποιηθούν για βελτίωση του συστήματος υγείας για την πρόληψη του καπνίσματος στους νέους, το ναι φτάνει το 71,5%. Μέσα σε αυτούς το 1/3 είναι καπνιστές.

Αναλυτικότερα θα το δείτε εδώ που λέει συμφωνείτε να αυξηθεί, ίδια ερώτηση, και τα χρήματα να πάνε στον ΕΟΠΥΥ και στα συστήματα υγείας. Οι καπνιστές απαντούν ναι κατά 64% μεταξύ τους. Δηλαδή τα 2/3 των καπνιστών θέλουν να γίνει αυτό και φυσικά είναι πολλοί περισσότεροι οι μη καπνιστές.

Αλλά φεύγουμε από τη διασύνδεση με την περσινή έρευνα και ξανά συνεχίζουμε τη φετινή. Ερώτηση αν τον τελευταίο χρόνο έχετε βρεθεί σε χώρους που καπνίζουν παρόλο που απαγορεύεται το κάπνισμα. Εδώ είναι 92,5% απάντηση ρεκόρ. Ο Έλληνας εκτίθεται καθολικά στο παθητικό κάπνισμα εκεί που απαγορεύεται να καπνίζουν άλλοι.

Το γεγονός ότι καπνίζουν εκεί που απαγορεύεται σας δημιουργεί θυμό; Το ναι και το μάλλον ναι είναι 73,9%. Ο κόσμος έχει θυμώσει με αυτό που γίνεται γύρω του. Ενώ οι αδιάφοροι είναι περίπου 25%.

Χαρακτηριστικό και εδώ είναι ότι από αυτούς που εμφανίζονται θυμωμένοι οι μισοί είναι οι καπνιστές οι ίδιοι. Παίζει μεγάλο ρόλο αυτό γιατί σημαίνει ότι η κοινή γνώμη είναι έτοιμη. Οι μη καπνιστές 85,2%.

Από την εμπειρία σας πιστεύετε ότι η πολιτεία έχει κάνει ότι πρέπει για να τηρηθεί ο νόμος για την προστασία από το παθητικό κάπνισμα στους χώρους εστίασης; 70,7% όχι. Ναι και μάλλον ναι 17,6%.

Πιστεύετε ότι καταστρατηγείται ο νόμος για την προστασία από το παθητικό κάπνισμα; Σε κέντρα διασκέδασης 92,8%. Σε εστιατόρια 87,1%, σε τουριστικά καταστήματα 73,7%.

Πόσο θυμωμένος θα λέγατε ότι είστε που η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν εφαρμόζει το νόμο για την προστασία από το παθητικό κάπνισμα. Πάρα πολύ, πολύ και αρκετά 75,3%. Λίγο και καθόλου 23%.

Αυτή η ερώτηση για εμένα είναι πάρα πολύ σημαντική. Λέει, κατά τη γνώμη σας η μη εφαρμογή του νόμου προστασίας από το παθητικό κάπνισμα αποτελεί σημείο πολιτιστικής υποβάθμισης της χώρας; 78% απαντά ναι και μάλλον ναι.

Πόσο θυμωμένος θα λέγατε ότι είστε για το γεγονός ότι ακόμα υπάρχει διαφήμιση προϊόντων καπνού στους χώρους νυχτερινής διασκέδασης ιδίως των νέων παρά τη σχετική απαγόρευση; 76,2% είναι οι θυμωμένοι πολύ και αρκετά.

Και εδώ ανάμεσα στους θυμωμένους μεγάλο ποσοστό 58,1% είναι οι ίδιοι οι καπνίζοντες. Μάλλον από το σύνολο των καπνιζόντων το 58,1% τάσσεται υπέρ του ότι πρέπει να σταματήσει αυτή η ιστορία.

Ψάχνοντας για τον δράστη. Κατά τη γνώμη σας η δημοτική αστυνομία έκανε σωστά τη δουλειά της όσον αφορά στη τήρηση του νόμου για τη προστασία από το παθητικό κάπνισμα; 59% όχι. 20% ναι. Και ένα 21% αδιαφορία. Δεν γνωρίζω, δεν απαντώ. Μεγάλο νούμερο.

Ο Δήμαρχος της περιοχής που κατοικείτε, πιστεύετε ότι συνέβαλε στη τήρηση του νόμου για προστασία από το παθητικό κάπνισμα; 61% όχι.

Κατά την άποψή σας η πιο αυστηρή εφαρμογή του νόμου για τη προστασία από το παθητικό κάπνισμα στους χώρους διασκέδασης, θα τους ωθούσε να αποφύγουν ή να κόψουν το κάπνισμα; 61% ναι και μάλλον ναι.

Ετούτη είναι επίσης εντυπωσιακά απαντηθείς ερώτηση. Επικροτείτε την ανάπτυξη στοχευμένων δραστηριοτήτων για τη μείωση του καπνίσματος στη σχολική ηλικία; 96,9% ναι.

Αυτό ζητάει ο κόσμος ότι πρέπει να γίνει τελικά. Ο κάθε ένας ρωτήθηκε εάν προσωπικά θα συμμετείχε σε μία εθελοντική πρωτοβουλία για τη μείωση του καπνίσματος, ειδικά στους νέους και 44,4% είναι φοβερά μεγάλο νούμερο, δηλώνουν ότι εθελοντικά θα ήθελαν να βοηθήσουν σε αυτό.

Η πίεση δηλαδή που έχει αναπτυχθεί στο κοινό είναι πάρα πολύ μεγάλη. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να κάνω μία υπενθύμιση και ενημέρωση για άλλη μία φορά στους φίλους των μέσων μαζικής ενημέρωσης, ότι ήδη με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας η 2η εβδομάδα του Δεκεμβρίου κάθε χρόνο, είναι εβδομάδα κατά του καπνίσματος στα σχολεία, με πολλαπλές εκδηλώσεις σε πανελλαδικό επίπεδο και το συνέδριο, Μαθαίνω να μην καπνίζω, θα γίνει το 4ο στην Αθήνα 8 με 11 Δεκεμβρίου 2013.

Μιλώντας για το χώρο της παιδείας στο ζήτημα κατά του καπνίσματος, ερωτήθηκαν οι άνθρωποι, οι συμμετέχοντες στην έρευνα, εάν θα συμφωνούσαν με τη πρόταση των 10.329 Ελλήνων φοιτητών που ενυπόγραφα ζητούν το παθητικό κάπνισμα να αναχθεί σε διεθνές ζήτημα προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

52% είπε ναι. 21.4% όχι και 28% δεν γνωρίζω, γιατί προφανώς δεν γνωρίζανε περί τίνος πρόκειται. Γι αυτό θα σας το θυμίσω. Είναι ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων φοιτητών που υπέγραψε αυτή τη διακήρυξη, θεωρώντας ότι το παθητικό κάπνισμα είναι μία μορφή βίας που στρέφεται κυρίως σε πληθυσμιακές ομάδες όχι μόνο ασθενών, αλλά παιδιών, γυναικών και εργαζομένων.

Και ζητούν ως Ακαδημαϊκοί πολίτες της χώρας αυτής, να αναληφθεί πρωτοβουλία προς κάθε κατεύθυνση για ανάδειξη και επίσημη αναγνώριση του παθητικού καπνίσματος ως μείζονος παγκόσμιου θέματος παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων υγείας, εργασίας και προστασίας της γυναίκας και του παιδιού.

Μέσα από τη πίεση δηλαδή που έχει αναπτυχθεί στην ελληνική πραγματικότητα για το κάπνισμα, ήδη αναδύεται μία μείζον φοιτητική πρωτοβουλία, που πήρε το δρόμος της προς την Ευρώπη.

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι στις 5 Νοεμβρίου σε αίθουσα του Ευρωκοινοβουλίου, με πρωτοβουλία του ENSP και της Ρουμανικής αντιπροσωπείας των Ευρωβουλευτών, γίνεται μία συνάντηση για το ζήτημα αυτό.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα παρευρεθεί. Έχει προσκληθεί και ελπίζουμε να μας τιμήσει με την παρουσία της και από πλευράς ελληνικής θα υπάρξει πρωτογενείς παρουσίαση του θέματος από Έλληνα φοιτητή ή φοιτήτρια.

Η επόμενη διαφάνεια λέει, πως δημοσιεύθηκε αυτό στον τύπο και κλείνει σχεδόν αυτή η έρευνα με ένα πολύ εντυπωσιακό αποτέλεσμα που εάν δεν προήρχετο από την k. Research, θα έλεγα ότι είναι πολύ ωραίο για να είναι αληθινό.

Όμως δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε οτιδήποτε από τον δημοσκοπικό χαρακτήρα και την εγκυρότητα της ΚΑΠΑ RESEARCH που ρώτησε τους 2000 αυτούς πως θα περιέγραφαν τον εαυτό τους. Συστηματικό καπνιστή το 14,8%. Περιστασιακό καπνιστή το 10,6%. Πρώην καπνιστή το 32,2%. Και μηδέποτε καπνιστή το 41,2%.

Ακολουθεί και ανάλυση σε άνδρες και γυναίκες που δείχνει ότι υπάρχει μια επικράτηση των πρώην καπνιστών στο ανδρικό φύλο και μια επικράτηση των νυν καπνιστών συστηματικών και περιστασιακών στο γυναικείο φύλο.

Θα γίνουν και άλλες έρευνες παρόμοιες αλλά ότι και αν είναι το επίπεδο σίγουρα είναι πολύ μικρότερο από ότι ήταν πριν.

Το τι καπνίζουν. Τσιγάρο 66%, καπνό 31% και άλλο είδος πούρο και ηλεκτρονικό τσιγάρο το υπόλοιπο 10% περίπου.

Ο λόγος για τα λαθραία που είναι μια πληγή της ελληνικής πραγματικότητας. Λέει ότι όσοι καπνίζουν τσιγάρα τη στιγμή που ρωτήθηκαν σε ποσοστό 7,3% είχαν λαθραίο τσιγάρο στη τσέπη τους ενώ όσοι καπνίζουν καπνό σε ποσοστό περίπου 11% είχαν αυτό.

Και κλείνουμε με αυτή τη διαφάνεια η οποία είναι αδιαμφισβήτητη. Δείχνει την πορεία που έχει η κατανάλωση τσιγάρων στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια. Θα παρακαλούσα αυτή να κάνετε πρωτοσέλιδο και σημαντική είδηση από τη σημερινή συνάντηση.

Δείχνει και τα στοιχεία είναι από καταναλώσεις που δημοσιεύονται επισήμως από το Υπουργείο Οικονομικών. Λέει ότι από 34.663.000 τσιγάρα που είχαμε το 2007 έχουμε πέσει στα 19.370.000 και για φέτος δεν θα ξεπεράσουμε τα 18.000.000, είναι ακόμη πιο κάτω για το ’13 οι υπολογισμοί μας.

Έχουμε μια δυσκολία γιατί το Υπουργείο Οικονομικών επικαλείται το τελωνειακό απόρρητο για να μας ενημερώνει, θα προσπαθήσουμε να έχουμε πιο καλή ενημέρωση το συντομότερο δυνατό. Αλλά σίγουρα υπάρχει μια πολύ μεγάλη μείωση της κατανάλωσης τσιγάρων στον τόπο μας.

Το συμπέρασμα από όλα αυτά είναι ότι έχουμε ένα κοινό, κύριε Υπουργέ, το οποίο έχει αρχίσει να βράζει, έχει αρχίσει να θυμώνει πολύ σοβαρά με αυτό που γίνεται γύρω μας κάθε μέρα σχετικά με το παθητικό κάπνισμα. Έχει αρχίσει να παίρνει διεθνείς πρωτοβουλίες ζητώντας την απλή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας. Τίποτε άλλο. Δεν έχουμε να συζητήσουμε τίποτε. Η συζήτηση είναι με την πολιτεία να εφαρμόσει το νόμο. Αυτό είναι το ζητούμενο.

Ο κόσμος το θέλει, η οικονομία θα ωφεληθεί, η δημόσια υγεία θα ωφεληθεί, θα ζημιώσουν κάπως οι καπνοβιομήχανοι. Αλλά δεν μπορεί να γίνει και διαφορετικά. Ή θα καταπολεμήσουμε το κάπνισμα και θα αντιληφθούμε ότι θα πέσουν τα κέρδη τους ή αν ζούμε για να εξυπηρετούμε το κέρδος τους τότε να πούμε ότι πράγματι συνειδητά θυσιάζουμε τη δημόσια υγεία στο βωμό των συμφερόντων τους.

Αυτή είναι μια επιλογή την οποία νομίζω ότι κάθε υπεύθυνος φορέας της πολιτικής του τόπου αυτού οφείλει να κάνει και η πρακτική το δείχνει.

Κύριε Υπουργέ, δεν σας κρύβουμε ότι το πράγμα εδώ έχει αρχίσει και προσωποποιείται. Δηλαδή έχουμε ένα καλό Υπουργό, έναν άλλο πιο καλό Υπουργό, έρχεται ένας κακός τα πηγαίνει όλα πίσω. Έρχεται ένας κακός και τα πηγαίνει όλα μπροστά. Αυτό δεν πρέπει να σταματήσει μια μέρα και να μπει σε μια εθνική στρατηγική το θέμα του καπνίσματος και να ακολουθήσουμε αν μη τι άλλο τις διεθνείς μας υποχρεώσεις;

Το περίφημο σύμφωνο – πλαίσιο για τον έλεγχο του καπνίσματος, είναι νόμος του ελληνικού κράτους. Τουλάχιστον αυτό ας αρχίσουμε να το εφαρμόζουμε, εφόσον θέλουμε να είμαστε μία χώρα που πρέπει να θεωρείται αξιόπιστη στους εταίρους της διεθνώς.

Εγώ αυτά είχα να φέρω σήμερα εδώ και ευχαριστώ πάρα πολύ για τη προσοχή σας.

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Θέλετε να πείτε κάτι;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Και είναι και κυρίως, η δικιά μου τουλάχιστον. Υπάρχει νόμος για το κάπνισμα. Αναφέρθηκε ότι, όταν ολοκληρωθεί ο διάλογος για τη πρωτοβάθμια, θα ξεκινήσει διάλογος για την αντικαπνιστική νομοθεσία; Άκουσα καλά;

Έχει γίνει διάλογος. Υπάρχει νόμος. Το είπε και ο Καθηγητής, ότι ο νόμος δεν εφαρμόζεται. Υπάρχει νόμος. Εσείς τι θα κάνετε αφενός για να τον εφαρμόσετε και επιπλέον αν σκέφτεστε να μπει νέος φόρος.

Ο νέος φόρος αν θα είναι βάσει του γκάλοπ, θα υπέρ υγείας ή όχι. Μα και ο φόρος ο υπάρχων, είναι για αυτό το σκοπό. Άλλο αν δεν πηγαίνει. Αλλά για αυτό το σκοπό είναι.

Τι σκέφτεστε να κάνετε λοιπόν;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Ξέρουμε όλοι που ζούμε. Νόμος υπάρχει, αλλά σε ένα κάποιο βαθμό και αυτό δείχνει και η έρευνα, είναι σαν να μην υπάρχει. Άρα, λοιπόν, εμείς αυτό που θα κάνουμε, θα είναι μιλώντας με όλους τους εμπλεκόμενους, θυμάστε όταν είχε προσπαθήσει να εφαρμόσει η προηγούμενη κυβέρνηση το νόμο σε μία πολύ πιο αυστηρή του εκδοχή, ότι είχαν προξενηθεί πολλές αντιδράσεις.

Έχει προχωρήσει η Ευρώπη από τότε. Νομίζω έχει έρθει η ώρα εν ηρεμία να κάτσουμε να δούμε τι πραγματικά μπορούμε να κάνουμε και πως θα εξασφαλίσουμε ότι αυτό που θα αποφασίσουμε, αυτό και θα εφαρμοστεί.

Γιατί το να ψηφίζουμε νόμους, οι οποίοι τελικά δεν εφαρμόζονται, μόνο και μόνο για να παρουσιάζουμε προς τα έξω ότι τους ψηφίσαμε, δεν έχει μεγάλη σημασία.

Τώρα, όσον αφορά το θέμα του φόρου. Ο φόρος, η φορολογική πολιτική δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργού της Υγείας. Είναι αρμοδιότητα άλλων Υπουργών.

Πρέπει να σας πω όμως, ότι αυτή η γενική αρχή που λέγεται, θα με διορθώσει ο κύριος Καθηγητής, ο «φόρος της αμαρτίας», δηλαδή ο φόρος στα τσιγάρα και στα ποτά, ο οποίος θα πηγαίνει αποκλειστικά για τις δαπάνες του συστήματος υγείας, είναι μία ιδέα που έχει εφαρμοστεί σε άλλες χώρες.

Έχει μία ηθική βάση, ότι αυτός ο οποίος εις γνώσιν του προκαλεί βλάβη στην υγεία του, και άρα θα χρειαστεί τις υπηρεσίες υγείας περισσότερο, θα πρέπει να έχει πληρώσει και περισσότερα χρήματα στο σύστημα, ώστε να μην επιμερίζει τις δικές του ευθύνες στους υπολοίπους ανθρώπους.

Είναι ένα από τα ζητήματα που θα συζητήσουμε ενδοκυβερνητικά όταν έρθει η ώρα. Δεν είναι πάντως πράγμα που συζητείται για σήμερα.

Στη παρούσα φάση, σήμερα που μιλάμε, επειδή διάβασα και ένα σχετικό δημοσίευμα, δεν υφίσταται σκέψη για τέτοιου είδους πολιτική.

Σας είπα, σήμερα δεν υπάρχει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Σήμερα όχι. Αύριο θα τα συζητήσετε.

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Ότι ακούμε τους ειδικούς όπως τον κύριο Μπεχράκη, μας έδωσε κάποιες μελέτες, ότι βλέπουμε τι κάνουν άλλες χώρες και ότι κοιτάμε να δούμε πως μπορούμε αυτό να το κάνουμε στην Ελλάδα, είναι κάτι το οποίο το συζητάμε. Αυτή τη στιγμή, τέτοιου είδους φόρους δεν υπάρχει στην ατζέντα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ο διάλογος;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Ο διάλογος έχει να κάνει πιο πολύ με τα αντικαπνιστικά μέτρα και όχι τόσο με το φόρο. Ο φόρος είναι και ενδοκυβερνητικό θέμα. Δεν αφορά μόνο το διάλογο για το κάπνισμα. Το θέμα της φορολογικής πολιτικής είναι ευρύτερο.

Πάντως σε σχέση με το δημοσίευμα, σήμερα τέτοιος φόρος δεν είναι στον ορίζοντα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θα περάσει από τη Δημοτική Αστυνομία στην Αστυνομία η επιτήρηση και ο έλεγχος;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Αυτά είναι που θα συζητήσουμε στο διάλογο. Πως θα μπορέσει πράγματι το κράτος να αξιοποιήσει μηχανισμούς που έχει για να δουλέψει ο νόμος.

Κος ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ:

Κύριε Υπουργέ, επιτρέψτε μου και εγώ να ρωτήσω κάτι. Δηλαδή, έχουμε μία νομοθεσία, την οποία εκείνοι που απέτυχαν να εφαρμόσουν, εντός εισαγωγικών απέτυχαν, δεν θέλησαν να την εφαρμόσουν.

Το ζήτημα είναι, έχουμε τώρα μία κυβέρνηση η οποία έχει τη βούληση να το εφαρμόσει;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Εδώ απαντάμε πολύ απλά. Οι νόμοι είναι για να εφαρμόζονται, όχι για να μην εφαρμόζονται.

Κος ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ:

Γιατί όπως είχα πει στον προηγούμενο, συγνώμη, Υπουργό είναι πάρα πολύ απλό. Όταν ένας Υπουργός δεν μπορεί να εφαρμόσει το νόμο δεν αλλάζουμε το νόμο, τον Υπουργό αλλάζουμε.

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Οι υπουργοί μπορούν να αλλάζουν και το νόμο.

Κα ΚΡΕΜΑΣΤΙΝΟΥ:

Απλώς ήθελα να συμπληρώσω ότι μέσα στην έρευνα η οποία έχει χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Υγείας δια του προγράμματος ΕΣΠΑ και αφορά τις καπνιστικές συνήθειες των Ελλήνων και όπως ξέρετε είχαν έρθει και από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και από το CDC, το κείμενο το οποίο θα βγει θα προτείνουν από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας συγκεκριμένες ενέργειες οι οποίες πρέπει να γίνουν για την εφαρμογή του νόμου και για τη μείωση.

Αυτά τα αποτελέσματα θα βγουν γύρω στο τέλος Νοεμβρίου αρχές Δεκεμβρίου. Θα σας ξανακαλέσουμε.

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Εξ όσων θυμάμαι πάντως από τη συνάντηση που κάναμε κυρία Κρεμαστινού, δεν προτείνουν φόρο μέσα στα μέτρα. Το λέω γιατί έγινε πριν συζήτηση για το φόρο. Στα μέτρα τα οποία μας προτείνει ο ΠΟΥ, δεν είναι επιβολή φόρου.

Λοιπόν, για να μην χάσουμε άλλο χρόνο με το φόρο. Μας έχει θέση υπόψη ο κύριος καθηγητής την έρευνα, σας λέω αυτή τη στιγμή και απαντώ στο σχετικό δημοσίευμα το οποίο υπήρξε δεν προβλέπεται τέτοιου είδους φόρος.

Είναι μια σκέψη η οποία υφίσταται στο τραπέζι αλλά αυτή τη στιγμή δεν προβλέπεται, δεν υπάρχει τέτοιου είδους φόρος. Σας είπα πάρα πολύ καλά ότι όταν λέω «δεν προβλέπεται», πάει να πει ότι οι συζητήσεις που έχουμε κάνει με την τρόικα δεν προβλέπεται τέτοιου είδους φόρος. Νομίζω το είπα ήδη αρκετές φορές, δεν μπορώ να το πω παραπάνω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θέλω να ρωτήσω, μέχρι να γίνει ο διάλογος να αποφασιστούν τα μέτρα, η νομοθεσία, θα περάσει ένα διάστημα. Ένα διάστημα κρίσιμο.

Ξεκινάνε όλα τα κλειστά καταστήματα, σε αυτό το διάστημα τι γίνεται με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς; Με δεδομένο ότι η δημοτική αστυνομία δεν υφίσταται οπότε ποιος κάνει τους ελέγχους; Είναι εντελώς ελεύθερο το…

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Η εικόνα ως έχει σήμερα δεν μας ικανοποιεί. Και επειδή δεν μας ικανοποιεί θέλουμε να βρούμε τον τρόπο εκείνο με τον οποίο το κράτος στα αλήθεια, όχι δια νομοθεσίας που την έχει. Η νομοθεσία είναι το τι πρέπει να κάνουμε, η πραγματικότητα είναι το τι κάνουμε.

Η έρευνα που παρουσίασε πριν ο κύριος καθηγητής δείχνει και την απόσταση μεταξύ των δύο ή στο συγκεκριμένο θέμα. Γιατί όταν βλέπετε να λέει το 92% ότι πράγματι έχουν βρεθεί σε χώρους που απαγορεύεται βάσει νομοθεσίας το κάπνισμα και όμως καπνίζουν πάει να πει ότι ο νόμος δεν εφαρμόζεται.

Εμείς θέτουμε ως Υπουργείο Υγείας στο δημόσιο διάλογο το πώς θα βρούμε τον τρόπο να τον εφαρμόσουμε τώρα.

Κος ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ:

Είναι χιλιομελετημένο αυτό το ζήτημα, οι επιδράσεις του παθητικού καπνίσματος. Όχι, σε αυτή τη μελέτη δεν έχουμε αναζητήσει τη νοσηρότητα που προκαλεί το παθητικό κάπνισμα στον πληθυσμό γιατί αυτό δεν γίνεται με ερωτηματολόγιο. Θέλει άλλου είδους προγραμματισμό μελέτης, δεν είναι δημοσκοπική η προσέγγιση αυτή. Καταλάβατε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Και θέλουμε μία ερώτηση πριν φύγει ο κύριος Υπουργός για τη κινητικότητα. Έχει κάπου μπλοκάρει το πράγμα στη Θεσσαλονίκη. Μπορείτε να μας πείτε…

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Δεν έχει μπλοκάρει κανένα πράγμα. Ένα λεπτό. Ο ΑΣΕΠ έβγαλε τα αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα τι κάνανε;

Μετρήσανε τις επιθυμίες των εργαζομένων, δηλαδή μετρήσανε τις επιλογές τους και μετρήσανε και τα μόρια του καθενός και άρα ποιος δικαιούται να πάει, που.

Πράγματι, σε αυτήν την απολύτως διαφανή διαδικασία, κάποιοι συμπολίτες μας φαίνεται ότι επέλεξαν να έρθουν από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, διότι κάποιοι άλλοι συμπολίτες μας εργαζόμενοι επέλεξαν να πάνε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη ως δικαιούντο και μπορούσαν να πάνε.

Είναι θέμα που το εξετάζουμε. Κενά πάντως έχουμε πάρα πολλά και στη Θεσσαλονίκη επιπλέον, οπότε μπορεί να βρεθεί λύση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Υπουργέ, συγνώμη. Ότι οι μετακινήσεις θα γίνουν εντός της ίδιας υγειονομικής Περιφέρειας θυμάμαι όταν ανακοινώσατε την όλη ιστορία της κινητικότητας και κάτι άλλο που θα ήθελα να ρωτήσω είναι, τα νοσοκομεία που αλλάξανε χαρακτήρα, δομή, χρήση, πότε θα είναι έτοιμα να λειτουργήσουν; Έτοιμα, να πάει ο κόσμος να μπορεί να εξυπηρετηθεί.

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Όσον αφορά τη διαδικασία του ΑΣΕΠ όμως, είναι ένα διαφορετικό πράγμα, ο ΑΣΕΠ επειδή έχει κριτήρια κοινά για όλους, πρέπει να κάνουν τις προτεραιότητές τους.

Άρα λοιπόν, αυτό ήταν μία διαδικασία εκ του νόμου προβλεπομένη, ότι από τους 32 φορείς υποδοχής μπορούσε ο κάθε εργαζόμενος να διαλέξει όποιον ήθελε.

Κάποιοι λοιπόν επέλεξαν από την Αθήνα, μάλλον ως πρώτη επιλογή τη Θεσσαλονίκη και έτυχε κάποιοι εξ’ αυτών να έχουν και περισσότερα μόρια από αυτούς οι οποίοι είναι στη Θεσσαλονίκη.

Εν πάση περιπτώσει, είναι τεχνικό ζήτημα της κινητικότητας, το οποίο θα το λύσουμε εσωτερικά στο Υπουργείο Υγείας. Τώρα, για το δεύτερο ερώτημα.

Όσον αφορά μεν τη Πολυκλινική, οι εργασίες έχουν ήδη προχωρήσει και μέσα σε αυτήν την εβδομάδα καλώς εχόντων των πραγμάτων θα λειτουργεί μία χαρά.

Όπως επίσης και στα υπόλοιπα νοσοκομεία, πλην του Πατησίων που πρέπει να μετακινηθεί ο ΕΟΠΥΥ, άμεσα θα λειτουργήσουν με το νέο χαρακτήρα που έχουμε δώσει.

Θα μείνει ως εκκρεμότητα στην Αγία Βαρβάρα η μετακίνηση του ΕΟΠΥΥ που είναι να γίνει τις επόμενες μέρες, και η δημιουργία του ξενώνα χρονίως πασχόντων, που θέλει περίπου 3 μήνες για να ολοκληρωθούν οι εργασίες.

Όλα τα υπόλοιπα μέσα στην εβδομάδα θα λειτουργούν κανονικά. Θα πάνε στις θέσεις τους, θα λειτουργούν. Υπενθυμίζω ότι στο νοσοκομείο Πατησίων είναι να μετακινηθούν οι υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Αυτό είναι από το αρχικό σχέδιο.

Μια και πήρα το λόγο, οφείλω να πω και το εξής, γιατί δεν θέλω να γίνονται παρεξηγήσεις:

Σήμερα διάβασα ένα δημοσίευμα στην έγκριτη Ελευθεροτυπία, ότι δώσαμε 4,5 εκατομμύρια ευρώ στην Task Force. Ξέρετε, εγώ αντιλαμβάνομαι την ανάγκη των δημοσιογράφων να βγάζουν θέματα και ειδήσεις και το σέβομαι πάρα πολύ αυτό.

Νομίζω όμως ότι θα πρέπει όλοι μας να είμαστε πιο προσεκτικοί. Είναι απολύτως προφανές ότι το έγγραφο το οποίο παρουσιάστηκε, το έγγραφο με ημερομηνία 11/10/2013, είναι η απόφαση ένταξης της σχετικής πράξης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, που αν προχωρήσει, θα προχωρήσει με ανοιχτό δημόσιο διεθνή διαγωνισμό.

Δεν έχει καμία σχέση η Task Force με αυτό το πρόγραμμα, απολύτως καμία σχέση.

Και το κυριότερο: είναι πολύ άκομψο να πρέπει να εξηγώ σε ξένους προσκεκλημένους της χώρας μας οι οποίοι είναι εδώ για να μας βοηθήσουν επειδή εμείς το ζητήσαμε γιατί πρέπει να τους εμπλέξουμε στους εσωτερικούς μας καυγάδες.

Λοιπόν, αυτά τα λεφτά εάν και εφόσον το πρόγραμμα προχωρήσει, είναι ένα πρόγραμμα πάρα πολύ παλαιό να ξέρετε, πρωτοξεκίνησε από το ’08, έγινε διαγωνισμός δυο-τρεις φορές και δεν έχει ευοδωθεί. Λοιπόν, εις πάσαν περίπτωσιν η ιδέα ότι πήραμε 4.500.000 από το ΕΣΠΑ και τα δώσαμε στην Task Force, είναι απολύτως ψευδής. Δημιουργεί μια πολύ αρνητική εικόνα στον ελληνικό λαό ενώ δεν χρειάζεται.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Να ρωτήσω κάτι: επειδή η απόφαση είναι προχθεσινή, της Παρασκευής όπως είπατε στην ημερομηνία. Γιατί η απόφαση αυτή που ουσιαστικά δίνει στο υγεία εν δράσει που είναι η Task Force 4.500.000 αναφέρεται λεπτομερώς ακριβώς στο σχέδιο της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, για το πώς θα γίνουν συμβάσεις με τους ιδιώτες στα κέντρα υγείας και στις περιφέρειες, πως θα γίνει η υπόθεση με τον οικογενειακό γιατρό.

Αυτό είναι ψευδές ή σχετίζεται, είναι παλιά υπόθεση του ’08;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Όχι, όχι, πάμε με τη σειρά. Πρώτα από όλα δεν δίνεται στην Task Force, επαναλαμβάνω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Το υγεία εν δράσει, τι είναι;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Το Health in Action το οποίο ρωτάτε είναι το πρόγραμμα που έχουμε συμφωνήσει με την Task Force να φτιάξουμε στην Ελλάδα και είναι αυτό για το οποίο έχουμε καλέσει να έρθουν να μας πουν πως θα το κάνουμε.

Τώρα, στα πλαίσια του πως θα κάνουμε τη μεταρρύθμιση στην υγεία, χρειαζόμαστε την παροχή διαφόρων συμβουλευτικών υπηρεσιών, εμείς το Υπουργείο Υγείας δηλαδή όχι η Task Force. Αυτό, λοιπόν, το πρόγραμμα εάν και εφόσον βρεθεί πλειοδότης γιατί έχει ξαναγίνει σας λέω στο παρελθόν και δεν βρέθηκε, δεν είναι καινούργιο, εμείς θα το αξιοποιήσουμε για να εφαρμόσουμε αυτά που συμφωνούμε με την Task Force ή με όποιον άλλον συμφωνήσουμε στο διάλογο.

Δηλαδή θα λέμε εμείς, θέλω να κάνω αυτό και θα φέρνουμε τώρα αυτούς τους συμβούλους, τους όποιους άλλους προβλέπει το πρόγραμμα και θα λέμε, όχι της Task Force, της αγοράς. Διεθνής δημόσιος διαγωνισμός.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Αυτό το health in action δεν έχει συσταθεί με την Task Force;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Εμείς αποφασίζουμε από όσα μας προτείνουν. Εμείς επιλέγουμε τι θα εφαρμόσουμε. Όλα μαζί λέγονται health in action.

Για αυτά που θα επιλέξουμε εμείς να εφαρμόσουμε τώρα θα προσλάβουμε εμείς ανθρώπους για να τα κάνουμε. Πως θα τους προσλάβουμε; Με δημόσιο διεθνή διαγωνισμό. Η Task Force πληρώνεται από την Κομισιόν, όχι από εμάς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Αυτά τα χρήματα τι είναι κύριε Υπουργέ;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Αυτά, λοιπόν, είναι χρήματα που θα πάρουν εταιρίες και σύμβουλοι εφόσον κερδίσουν το διαγωνισμό για να μας βοηθήσουν να εφαρμόσουμε τις μεταρρυθμίσεις που χρειαζόμαστε και τελικά αποφασίσουμε στον τομέα της υγείας. Όπως αντίστοιχα προγράμματα έχουν όλα τα υπουργεία της Ευρώπης, όχι μόνο της Ελλάδας.

Είναι μια πολύ συνηθισμένη διαδικασία στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, λέγεται παροχή τεχνικής βοήθειας. Όμως εμένα δεν με ενδιαφέρει να ασκήσετε κριτική για το κομμάτι που αφορά στο Υπουργείο Υγείας, ασκείστε όση κριτική θέλετε. Λέω ότι είναι τελείως λάθος, είναι άδικο, είναι ψευδές και είναι και συκοφαντικό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Συγνώμη, να ακούσετε την ερώτησή μου. Επειδή αναφέρεται λεπτομερώς η απόφασή σας που υπογράφετε με τον κ. Καλλίρη για το σχέδιο της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, ερώτηση. Το σχέδιο Σουλιώτη πού εμπλέκεται σε αυτήν την υπόθεση;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Είτε εφαρμόσουμε το σχέδιο Σουλιώτη είτε κάποιο άλλο, σας λέω…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Δεν ολοκλήρωσα την ερώτησή μου. Διότι λέτε τώρα ότι θα μοιράσετε εσείς κάποια εταιρία που θα πάρει το διαγωνισμό 4.500.000 ευρώ. Δεν υποτίθεται ότι υπάρχει το σχέδιο του Σουλιώτη που είναι δωρεάν για να εφαρμοστεί;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Το έχετε γράψει και στο άρθρο σας. Γιατί δεν πήραμε το δωρεάν. Μα δεν παρακολουθείτε. Έπρεπε να ρωτήσετε πριν γράψετε. Εάν θέλετε να κάνετε ρεπορτάζ τουλάχιστον δικαιούμαι να απαντώ πριν το γράψετε, έτσι δεν είναι; Νομίζω δικαιούμαι να απαντάω, εν πάση περιπτώσει το γράψατε.

Πάμε λοιπόν να το πάρουμε με τη σειρά. Και η επιτροπή του κ. Σουλιώτη και η επιτροπή του κ. Θεοδωράκη δούλεψαν και οι δύο επιτροπές δωρεάν. Και τα πορίσματά τους έχουν παραδοθεί δωρεάν. Εδώ δεν είναι πρόγραμμα για μελέτη για το τι θέλουμε να κάνουμε. Εδώ είναι παροχή τεχνικής βοήθειας για να το κάνουμε.

Δεν σημαίνει δηλαδή ότι θα πληρώσουμε για μελέτη από την αρχή. Σημαίνει ότι αυτό που τελικά θα πάμε να κάνουμε θα πρέπει και άνθρωποι να δουλέψουν για να γίνει. Κάποιοι θα πάνε να βάλουν τα πληροφοριακά συστήματα, κάποιοι θα πάνε να κάνουν τη γραφειοκρατική δουλειά, κάποιοι θα πρέπει να εισηγηθούν τη νομοθεσία.

Για να γίνει δηλαδή η δωρεάν πρόταση Σουλιώτη και η δωρεάν πρόταση Θεοδωράκη πραγματικότητα μεσολαβεί μια διαδικασία. Αυτή η διαδικασία κοστίζει κάποια χρήματα. Επίσης, από τα 4.500.000 που λέει το πρόγραμμα, θα κοστίσει περίπου 1.500.000 γιατί αυτό θα πάρει τελικά που θα κάνει τη μειοδοσία. Το πρόγραμμα είναι η έναρξη της σκοπιμότητας δεν είναι τα λεφτά που δίνουμε στο τέλος.

Από τα 4.500.000 θα πάει 1.500.000 αυτό που λέτε. Αντί τώρα για αυτό που σας λέω εγώ, το 1.500.000 που θα φτάσουμε στο τέλος να ξοδέψουμε για να κάνουμε αυτή τη μεταρρύθμιση πραγματικότητα εσείς γράψατε ότι βγάλαμε από την τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου 4.500.000 και τα δίνουμε στην Task Force.

Σας ερωτώ, τι σχέση έχει; Πείτε μου εσείς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ερώτηση, τα 4.500.000, θα επιμείνω σε αυτά που θα δοθούν σε 24 μήνες που είναι ΕΣΠΑ και εθνικοί πόροι…

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Είναι η δεύτερη φορά που το κάνετε, μπορεί να έχετε προσωπικό θέμα. Επαναλαμβάνω τι είναι το έγγραφο. Απόφαση ένταξης της σχετικής πράξης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ανάπτυξης ανθρωπίνου δυναμικού.

Θα το δείτε στην πρώτη σελίδα στο πεδίο που λέει θέμα, λέει απόφαση ένταξης της σχετικής πράξης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα. Λεφτά δεν έχουν βγει ακόμα για κανέναν. Αφού γίνεται η ένταξη σκοπιμότητας προχωράμε σε επόμενη φάση σε ανοιχτό δημόσιο διεθνή διαγωνισμό σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην εθνική νομοθεσία και στη κοινοτική νομοθεσία.

Το ίδιο διαβάζω, το 11/10/2013. Αφού ολοκληρωθεί ο διεθνής δημόσιος διαγωνισμός και βρεθεί ποιος θα τον πάρει, μετά θα έρθετε να με ρωτήσετε σε πόσους δώσαμε και ποια. Γιατί σήμερα δεν ξέρω αν δεν γίνει ο διαγωνισμός.

Και επαναλαμβάνω, αυτό είναι διαγωνισμός του Υπουργείου Υγείας, του κράτους μας δηλαδή, και δεν έχει να κάνει καθόλου με την Task Force. Ούτε πήραμε λεφτά να δώσουμε στους Γερμανούς ούτε σε κανέναν άλλον.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Υπουργέ, να επιστρέψω στο κάπνισμα. Μια τελευταία ερώτηση. Υπάρχει περίπτωση το ηλεκτρονικό τσιγάρο να ενταχθεί στο νόμο περί καπνικών και στον αντικαπνιστικό και όλα αυτά;

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Ακούστε, υπήρξε μια σχετική, όπως ξέρετε, ψηφοφορία στο ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα στην οποία μέσα υπάρχει και αναφορά στο ηλεκτρονικό τσιγάρο. Και εκεί η πρόταση του Κοινοβουλίου είναι να είναι καπνικό, να μην είναι φάρμακο. Να είναι καπνικό.

Εμείς θα δούμε και τι είπε το ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θα δούμε και τη λέει η επιτροπή υπό τον κύριο Μπεχράκη, θα το συζητήσουμε και με την κυρία Μακρή, θα μιλήσουμε και με όποιον άλλον πρέπει να μιλήσουμε και θα αποφασίσουμε. Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα, μας απασχολεί το θέμα του ηλεκτρονικού τσιγάρου. Και τώρα έχουμε και ένα δεδομένο ότι είναι απόφαση του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ερώτηση εκτός καπνίσματος δέχεστε; Για τα πληθυσμιακά κριτήρια, για τους αξονικούς, μαγνητικούς κλπ. Με δεδομένο, λοιπόν για να σας προλάβω, ότι δεν εφαρμόστηκαν άλλα, δεν ελήφθησαν άλλα μέτρα, δηλαδή προηγήθηκε άλλων μέτρων μπορεί να είναι διάφοροι υπέρ αυτού του μέτρου αλλά συνήθως στην Ελλάδα γίνονται όλα ανάποδα. Πάμε από το Ω στο Α και όχι από το Α στο Ω.

Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:

Η άρση των πληθυσμιακών κριτηρίων και αυτό ίσως διέλαθε της προσοχής ορισμένων, ήταν μνημονιακή μας υποχρέωση με καταληκτική ημερομηνία την 30/9/2013. Άρα αυτό το οποίο έκανα εγώ δεν είναι τίποτα άλλο παρά η εφαρμογή της συμφωνίας προκατόχων μου.

Σας ευχαριστώ