Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Βασικά σημεία συνέντευξης του Υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη στον Ρ/Σ ΣΚΑΪ 100.3 και στον δημοσιογράφο Άρη Πορτσάλτε.

17/09/2021
Βασικά σημεία συνέντευξης του Υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη στον Ρ/Σ ΣΚΑΪ 100.3 και στον δημοσιογράφο Άρη Πορτσάλτε.

Βασικά σημεία συνέντευξης του Υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη στον Ρ/Σ ΣΚΑΪ 100.3 και στον δημοσιογράφο Άρη Πορτσάλτε.

  • Για τους εμβολιασμούς στους νέους και στα παιδιά

Ένας άνθρωπος που είναι 75-80 χρόνων και μέχρι τώρα δεν έχει εμβολιαστεί, προφανώς έχει μια σχηματισμένη άποψη πεποίθησης που ενώ γνωρίζει ότι αν κολλήσει Covid οι πιθανότητες βαριάς νόσου και ενδεχομένως θανάτου είναι μεγάλες, επιλέγει αυτό.

Εμείς προσπαθούμε τώρα να πείσουμε- και θεωρώ ότι είναι ένας ρεαλιστικός στόχος- τις νεότερες ηλικίες που δεν έχουν παράλογο αρνητισμό, δηλαδή δεν πιστεύουν σε μια θεωρία συνωμοσίας ότι το εμβόλιο θα αλλάξει το DNA, αλλά έχουν την αίσθηση ότι είναι πιο ισχυροί και πιο ανθεκτικοί απέναντι στον ιό, επομένως δεν χρειάζεται να εμβολιαστούν. Σε αυτές, λοιπόν, τις νεότερες ηλικίες γίνεται μια στοχευμένη καμπάνια να πειστούν ότι δεν πρόκειται απλώς για πράξη αλτρουισμού. Είμαστε πια πεπεισμένοι ότι αν κάποιος νοσήσει έχει πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο να έχει επιπλοκές στην πορεία της νόσου από ότι εάν εμβολιαστεί.

Όσον αφορά τις ηλικίες 12-17: Είμαστε πια πεπεισμένοι ότι αυτές οι ηλικίες εάν εμβολιαστούν, θωρακίζουμε τα παιδιά. Και απευθυνόμαστε στους γονείς που έχουν εμβολιαστεί και είναι λογικό- τον καταλαβαίνουμε τον ανθρώπινο παράγοντα- να λέει: να εμβολιαστεί και το παιδί μου ή μήπως επειδή είναι μικρό και να περάσει τον κορονοϊό δεν έγινε τίποτα;

Έχει αποδειχθεί ότι αν τα παιδιά εμβολιάζονται, θωρακίζονται τα ίδια, δεν βοηθούν μόνο τη γιαγιά, τον παππού, τον πατέρα και τη μητέρα. Θα βοηθηθούν τα ίδια.

Οι γονείς να ρωτήσουν τον παιδίατρό τους. Γι’ αυτό ζητήσαμε, παρουσία και του Πρωθυπουργού, να γίνει συζήτηση με όλες τις Παιδιατρικές Ενώσεις γιατί είναι λογικό ό,τι και να πει ο Υπουργός, ό,τι και να πείτε εσείς, ο γονέας να ρωτήσει τον παιδίατρό του. Αλλά να τον ρωτήσει, να μην πάρει την απόφασή του από το διαδίκτυο.

Να συζητήσει με τον παιδίατρο και να κάνει αυτό που θα του πει.

  • Για την υποχρεωτικότητα στους εμβολιασμούς

Η Κυβέρνηση και με βάση την εισήγηση της Επιτροπής Βιοηθικής θέτει μια ισορροπία. Είναι πάρα πολύ απλή. Ατομική επιλογή και κατά πόσο αυτή η ατομική σου επιλογή επηρεάζει την υγεία και την υγεία άλλων ατόμων, τη Δημόσια Υγεία.

Όσον αφορά το δικό μου χαρτοφυλάκιο, δεν υπάρχει θέμα συζήτησης για τον αν ο εμβολιασμένος ασθενής έχει δικαίωμα να έχει εμβολιασμένο ιατρό.

Αυτή τη στιγμή δεν θεωρούμε ως Κυβέρνηση ότι χρειάζεται επέκταση υποχρεωτικότητας.

Είναι όμως στο τραπέζι. Εάν κριθεί, θα κριθεί με βάση πάλι αυτή την ισορροπία που προανέφερα.

Εγώ ως γονέας που στέλνω το παιδί μου ανεμβολίαστο, γιατί λόγω ηλικίας δεν έχει εμβολιαστεί, θα επιθυμούσα ο καθηγητής να είναι εμβολιασμένος.

Έχουμε αποφασίσει ότι η υποχρεωτικότητα θα προχωρά με πολύ προσεκτικά βήματα, διότι υπάρχουν τα συνταγματικά θέματα της αναλογίας.

Την προσωπική μου άποψη, την έχω εκφράσει πολλές φορές. Ότι υπάρχουν και άλλες ομάδες που θα μπορούσαμε να συζητήσουμε στην πορεία, ότι πρέπει.

Αλλά, η κυβερνητική θέση είναι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός να είναι σε αυτές τις περιδοσμένες ομάδες, και είναι πάνω στο τραπέζι να συζητηθεί, αν χρειαστεί, βάσει και της πορείας των εμβολιασμών και της πανδημίας.

  • Για επέκταση του εμβολιαστικού προγράμματος

Έχει προχωρήσει το πρόγραμμα των κατ’ οίκον εμβολιασμών, έχουν πραγματοποιηθεί 10.000.

Δίνονται και εμβόλια στους ιδιώτες γιατρούς, προκειμένου να μπορέσει να λυθεί αυτό το θέμα.

Επιπλέον, τώρα ξεκινάει το πρόγραμμα σε συνεργασία με την Εκκλησία, προκειμένου να γίνονται εμβολιασμοί και στα προαύλια των ναών. Τώρα, π.χ. ξεκινά στη Λάρισα και ευχαριστώ πολύ τη Μητρόπολη Λαρίσης για αυτό. Δεν είναι τυχαίο ότι υπήρξαν άνθρωποι που πραγματικά ως ηγέτες, όπου βρισκόντουσαν στήριζαν τον εμβολιασμό. Τα ποσοστά αντιστοίχως σε αυτές τις περιοχές είναι πολύ μεγαλύτερα.

Αντιθέτως, όπου κάποιοι «έκλειναν το μάτι» γιατί υπήρχαν ομάδες που ενδεχομένως είχαν κάποιες αντιλήψεις που ερχόντουσαν κοντά στις θεωρίες συνομωσίας και δεν ήθελαν να συγκρουστούν με αυτές, στις περιοχές αυτές τα ποσοστά εμβολιασμού διατηρήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα.

Όλα αυτά χωρούν μεγάλη βελτίωση.

  • Για συμπράξεις δημόσιου- ιδιωτικού τομέα

Η δική μας αντίληψη ξεκινά από το γεγονός ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας, συνολικά, δεν είναι αναγκαστικά κρατικό σύστημα υγείας και η υποχρέωση της Πολιτείας είναι να παρέχει στον πολίτη το δημόσιο αγαθό της Υγείας.

Το πρώτο κομμάτι έχει να κάνει με τον ΕΟΠΥΥ. Ο ΕΟΠΥΥ πρέπει να αρχίσει να λειτουργεί με όρους ασφαλιστικής εταιρείας.

Είναι τα χρήματα όλων των Ελλήνων ασφαλισμένων, αφορούν κυρίως το κομμάτι και της ιδιωτικής υγείας και θα πρέπει να μπει τάξη ώστε ο πολίτης που πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές και να παίρνει την ποιοτική παροχή που του αναλογεί.

Είναι λοιπόν μέσα στις προθέσεις μας να υπάρξουν ποιοτικοί δείκτες ώστε ο ασφαλισμένος να έχει την καλύτερη ποιοτική υπηρεσία. Γιατί πολλές φορές οι συμβαλλόμενοι με τον ΕΟΠΥΥ πληρούν ή μπορεί και να μην πληρούν τις προϋποθέσεις.

Όχι, θα έχουμε ποιοτικούς δείκτες, θα λειτουργεί ως κανονική ασφαλιστική εταιρία.

Εθνικό Σύστημα Υγείας: Το ΕΣΥ, όπου χρειάζεται στελέχωση θα την έχει. Ήδη υπογράψαμε 534 θέσεις για γιατρούς και θα βγουν και 4000 θέσεις για νοσηλευτές ώστε να έχουμε ένα ισχυρό σύστημα.

Και από εκεί και πέρα ερχόμαστε και λέμε ότι οι συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα είναι ανοιχτές, τα γνωστά ΣΔΙΤ, συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, διότι θεωρούμε ότι η αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας μπορεί να γίνει και με το υπάρχον προσωπικό και με την ενίσχυσή του.

Τα ΣΔΙΤ θα εξειδικευτούν. Μια απλή περίπτωση είναι κάπου που έχεις μια έλλειψη μηχανήματος, να μπορεί να καλυφθεί και να πληρώνεις την υπηρεσία αυτή κατ΄ αποκοπήν.

Αυτό όμως που πρέπει να γίνει κατανοητό για να μην αρχίσουν πάλι οι παρερμηνείες: Δεν πληρώνει τίποτα ο ασθενής. Το δημόσιο αγαθό της Υγείας παρέχεται δωρεάν. Το κράτος, όμως, μπορεί στην ανάλυσή του να δει ότι αυτή η παροχή τον συμφέρει περισσότερο να δίνεται από έναν ιδιώτη παρά να αγοραστεί από το Κράτος για να λειτουργήσει.

Όλες οι συμπράξεις θα αφορούν και στα Νοσοκομεία και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Επειδή τώρα, μέχρι τα τέλη του έτους, πρόκειται να φέρουμε ένα νομοσχέδιο για την ΠΦΥ συνολικά, η πρωτοβάθμια προφανώς εξυπηρετείται και από τις δομές υγείας και θα εξυπηρετείται και από ιδιώτες γιατρούς και από τον ιδιωτικό τομέα.

Υπάρχουν τα Κέντρα Υγείας που διαμορφώνονται και πρέπει να υπάρχει ένα σύμπλεγμα που η «ομπρέλα» θα περιλαμβάνει τα πάντα. Είναι αυτό που η Αριστερά δεν μπορεί να το καταλάβει. Ότι το Υπουργείο Υγείας υπό την εποπτεία του θα περιλαμβάνει όποιο κομμάτι υγείας αναπτύσσεται στη χώρα και στον κρατικό και στον ιδιωτικό τομέα, με στόχο τι; Την παροχή του δημοσίου αγαθού της υγείας στον πολίτη. Σε όλο αυτό, θα γίνεται real time έλεγχος και στην ιδιωτική υγεία και στη δημόσια, έτσι ώστε να ξέρουμε με τον έλεγχο των δαπανών αν αυτό το οποίο αγοράζουμε το λαμβάνουμε.

Για αξιολόγηση των Νοσοκομείων

Όλα τα Νοσοκομεία θα αξιολογηθούν. Είναι πολλή δουλειά που θα κάνει και η Αναπληρώτρια Υπουργός γιατί την αφορά, είναι οι υγειονομικοί χάρτες.

Δηλαδή ποιος είναι ο υγειονομικός χάρτης ανά Περιφέρεια; Πρέπει να δούμε ότι θέλουμε να έχουμε ισχυρά νοσοκομεία που θα κάνουν τη δουλειά τους και όχι να έχουμε μια φιλοσοφία σώνει και καλά ότι πρέπει τύποις να λειτουργούν νοσοκομεία.

Κανείς δεν μιλάει για κλείσιμο, να το ξεκαθαρίσουμε. Αλλά μπορείς να έχεις βάσεις. Η βάση σου ποια είναι; Η αναβάθμιση όπου χρειάζεται και να ξέρεις ότι δεν θα είναι η Αθήνα πάντα ο πρώτος σταθμός.

Για claw back

Ακούσατε και τον Πρωθυπουργό στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης που είπε ότι θέλουμε να μειώσουμε το claw back. Δεν είναι φιλελεύθερο μέτρο το claw back να υπάρχει και να παίρνεις πίσω όλα αυτά από υπηρεσία.

Πώς μειώνεται; Real time για να δω ότι είναι πραγματική υπηρεσία. Ποιοτικά κριτήρια για να πληρώνεται η υπηρεσία. Και ναι, στις στοχεύσεις του Υπουργείου είναι να υπάρξει εξορθολογισμόςτου claw back για να λειτουργεί ομαλά η αγορά.